Trening

Trening indywidualny, szczególnie ten nastawiony na szybki proces spalania tkanki tłuszczowej, powinien być tak przygotowany, by w sposób optymalny łączył w sobie ćwiczenia aerobowe z treningiem wzmacniającym. W procesie spalania tkanki tłuszczowej ogromne znaczenie ma nie tylko ilość powtórzeń, ale także ich intensywność. Dlatego decydując się na indywidualne zajęcia z trenerem, trzeba postawić na dwie rzeczy. Po pierwsze, na ciężką pracę. Po drugie, na cierpliwość. Nie bez znaczenia jest też dieta, dlatego przed rozpoczęciem treningu warto przemyśleć zmianę nawyków żywieniowych.  

 

Trener personalny pomaga rozpocząć  systematyczną pracę z własnym ciałem. Uczy poprawnie wykonywać ćwiczenia, na bieżąco koryguje błędy, co nie zawsze jest możliwe na zajęciach grupowych. Dba, by trening przebiegał poprawnie i był dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości ćwiczącego. Motywuje, kontroluje efekty,  w razie potrzeby na bieżąco modyfikuje plan treningowy, a także – co dla wielu osób niezwykle ważne -  wspiera w kryzysie.

 

Warto pamiętać, szczególnie podczas odchudzania, że na efekty trzeba trochę poczekać. Skoro przez długi czas dawkowaliśmy sobie szczęście w postaci kanapy i słodkich przekąsek, nasze ciało musi przyzwyczaić się do zmiany. Zdziwicie się jak szybko – zdyscyplinowane treningiem – znów zacznie nas słuchać. Wtedy na efekty nie będzie trzeba długo czekać.

Cele i etapy spotkań z trenerem osobistym:

 

  • wywiad, pomiary oraz  indywidualna analiza,

  • badania lekarskie,

  • określenie realnego celu (ilości kilogramów i czasu schudnięcia),

  • uwagi dotyczące odżywiania istotne dla treningów oraz planowanych efektów (zaplanowanie zmiany nawyków żywieniowych wspomagających proces odchudzania),

  • przygotowanie programu treningowego (biorąc pod uwagę indywidualną sytuację rodzinną, pracę, czas wolny)

  • praca nad motywacją,

  • wsparcie w zmianie,

  • wsparcie w kryzysie.